PREZENTARE
Școala Gimnazială Tărlungeni cuprinde unitatea coordonatoare și următoarele structuri: grădinițele și școlile din localitățile Tărlungeni, Purcăreni și Zizin și are rolul de a educa elevii din această comună, de a-i îndruma și pregăti pentru viață.
Şcoala Gimnaziala Tãrlungeni cuprinde o scoala de centru si structurile: Gradinta Târlungeni, Gradinita Purcareni, Gradinita Zizin, gradinitele apartinatoare comunitatilor de romi de la Târlungeni si Zizin, Scoala Purcareni, Scoala Zizin.
Forma de învăţământ este aceea de zi, însă există şi 1 clasa de „A doua şansã”.
Pretuieste-i pe cei din jurul tau. Este primul pas spre a-i cunoaste mai bine !
SERVICIILE OFERITE DE UNITATEA NOASTRA
Suntem implicati in comunitate si ne-am dezvoltat oferta educationala pentru a satisface toate cerintele locale.
Serviciile oferite de catre scoala noastra sunt:
Servicii educationale pentru ciclul primar si educational
- laborator de informatică; în anul şcolar 2005-2006 şcoala noastră a fost dotată, prin Programul SEI-IV (AEL-v.5), cu un laborator AEL dotat cu 10 calculatoare, un server, imprimantă, scanner, legate în reţea, conectate la Internet;
- Cabinet psihologic în care îşi desfăşoară activitatea un logoped şi 2 profesori itineranţi.
Bibliotecă funcţională tip CDI
- Clase de seral in programul "A 2-a sansa"
Informaţii generale privind unitatea
Scoala Gimnaziala Tãrlungeni este situatã în centrul comunei la o distanta de 7 km de oraşul Sãcele şi 15 km de Municipiul Braşov.
Invãţãmântul în comuna Tãrlungeni are vechi tradiţii, atât în limba românã, cât şi în limba maghiara. In comuna Tãrlungeni a existat un învãţãmânt confesional conform documentelor încã din anul 1696 şi existã documente şcolare despre învãţãmântul de stat în limba românã şi maghiarã începând din anul 1920. Incepând cu 1964 a existat învãţãmânt obligatoriu de opt clase în limba romana şi maghiarã, şcoala funcţionând în douã corpuri de clãdiri înainte de 1970. In anul 1970 s-a dat în folosinţã clãdirea nouã a şcolii cu parter şi un etaj , cu 10 sãli de clasã, laborator şi birouri. In perioada 1983-1989 a funcţionat în şcoala noastrã şi treapta I de liceu cu profil agricol şi confecţionare de elemente prefabricate. Incepând cu anul 2004 în urma comasãrii secţiei maghiare la nivelul comunei ,Primãria Tãrlungeni ne-a pus la dispoziţie încã un corp de clãdire pentru elevii şcolii noastre.
In unitatea noastrã şcolarã tradiţia şi modernismul se împletesc armonios, ţinând cont de complexul multi-etnic al zonei (români, maghiari, rromi) şi de ritmul accelerat al evoluţiei tehnologiei. Cadrele didactice ale şcolii s-au implicat în acest proces prin organizarea de manifestãri cultural-artistice specifice zonei, dar şi de aplicare a tehnologiilor moderne asistate pe calculator, care asigurã elevilor capacitatea de adaptare la schimbãrile actuale. Astfel promovãm ideea realizãrii ofertei educaţionale în funcţie de nevoile reale ale comunitãţii cât şi de condiţiile social-economice în care funcţioneazã şcoala încercând sã –i definim o identitate proprie.
Incepând cu anul scolar 2001\2002 în Scoala Purcãreni, care ulterior şi-a pierdut personalitatea juridica, fiind asimilatã şcolii de centru, s-au inscris 25 de elevi (ucenici) care au fost pregãtiţi în profilul menajer\menajerã, absolvind şcoala de ucenici cu durata de 2 ani. Din anul 2000 şi pânã 2010 în aceasta şcoalã au funcţionat clase la Scoala de Arte şi Meserii, această formã de şcolarizare fãcând parte din învãţãmântul obligatoriu de 10 clase, echivalent ciclului inferior liceal .
Începând cu anul scolar 2004-2005 s-a dezvoltat învãţãmântul integrat (elevi cu CES). Catedra profesionalã de psihopedagogie specialã – prof. itinerant a fost înfiinţatã în anul şcolar 2005/2006 (cabinetul de psihopedagogie specialã). In anul şcolar 2006\2007 am mai primit un post de asistent psihopedagog pe care funcţioneazã în prezent un profesor logoped. In anul şcolar 2006-2007 am înscris în şcoalã douã grupe de copii provenind de la Casele de tip familial din Tãrlungeni, copii cu deficienţe grave, care au fost constituiţi pana in anul 2009 în doua clase integrate în învãţãmântul de masã.
Şcoala noastrã a fost selectatã ca şcoalã-pilot în programul Phare 2007 – “Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate” – “Şcoala noastrã – şcoalã a şanselor egale” având ca obiective de dezvoltare: programe remediale tip “şcoalã dupã şcoalã”, învãţãmânt “A doua şansã – primar şi secundar inferior”, şcoala pãrinţilor, creearea unui mediu şcolar atractiv pentru o educaţie incluzivã, formarea cadrelor didactice ale şcolii pentru învãţãmânt “A doua şansã” şi educaţia incluzivã, iar mai apoi in alte programe nationale destínate grupurilor defavorizate: “Scoala-o sansa pentru fiecare” proiect Agentia Nationala pentru romi, “Pasi strategici in educatia copiilor rromi” proiect Romani Criss
Constructia scolara
Şcoala Tãrlungeni împreună cu structurile sale funcţionează în clădiri proprietate publică, având singur scop – învăţământ şi este împãrţitã astfel:
Şcoala Gimnazialã Tãrlungeni cu clasele I-VIII are trei corpuri, dintre care corul B gradinita pentru comunitate romi, iar corpul C se aflã la intrare în satul Zizin, unde funcţioneazã secţia maghiarã comasatã a comunei. Corpul A cuprinde 10 sãli de clasã, reabilitate în anul şcolar 2006/2007 in urma constructiilor de reparatii capitale în cabinete, biblioteca şcolarã-CDI şi un cabinet de asistenţã psihipedagogicã. Corpul B a început sã se construiascã în vara anului 2006, iar lucrãrile s-au finalizat în primãvara anului 2008. Aici funcţioneaza grãdiniţa pentru copiii din comunitatea de romi, iar dupã amiazã program tip recuperare şcolarã „şcoalã dupa şcoalã”. Toate corpurile sunt prevãzute cu centralã termica pe lemne.
- Scoala Purcãreni cu clasele I-VIII are douã corpuri. Corpul A are 11 sãli de clasã, iar în corpul B funcţioneazã o sala de clasã, un laborator de informaticã şi atelierul de gospodarie al claselor IX şi X.
- Grãdiniţele comunei Tãrlungeni :
Grãdiniţa Tãrlungeni cu o grupã de secţie românã şi douã grupe de secţie maghiarã,
Grãdiniţa Cãrpiniş cu o grupã mixtã,
Grãdiniţa Purcãreni cu o grupã de secţie românã şi una de secţie maghiarã şi
Grãdiniţa Zizin tot cu doua grupe, una de secţie românã, iar cealaltã de secţie maghiarã.
- Scoala Zizin cu clasele I-VIII are doua corpuri. Corpul A are o sala de clasa, laboratorul AEL, cancelaria si directiunea. Corpul B cu parter si etaj are cate 4 sali de clasa
pe nivel. Programul este atat dimineata, cat si dupa amiaza intre orele 7.30-18.30
- Utilităţi Toate clădirile din subordinea Şcolii de Arte si Meserii Tãrlungeni sunt legate la reţeaua de curent electric, la reţeaua comunală de apă, aceasta comportând însă deficienţe în alimentare şi canalizare si au incalzire prin centrale termice folosind combustibil solid-lemne, exceptand gradinita Purcareni si scoala primara Carpinis, unde exista sobe de teracota.
- Curriculum Proiectarea curriculară presupune un management şcolar mai responsabil şi mai eficient, ţinând seama de interesele elevilor, de realităţile şcolare locale, de resursele şcolii, etc. Se are în vedere realizarea unei competiţii la nivelul unităţilor şcolare sub raportul ofertei educaţionale. În oferta şcolii avem prevăzute cursuri opţionale structurate pe cicluri de învăţământ astfel: Clasele I_IV – „Educaţie pentru valori comportamentale si atitudini” Clasele V – VIII: – “ Educatie intercultural”
Informaţii privind personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic
2014-2015 NIVEL DE ÎNVĂŢĂMÂNT TOTAL CALIFICAT NECALIFICAT ÎN CURS DE CALIFICARE TITULAR SUPLINITOR PREŞCOLAR 12 5 1 4 2 PRIMAR 24 16 8 GIMNAZIAL 44 28 15 1 TOTAL 80 49 24 5 2
2011-2014 NIVEL DE ÎNVĂŢĂMÂNT TOTAL CALIFICAT NECALIFICAT ÎN CURS DE CALIFICARE TITULAR SUPLINITOR PRIMAR 2 – – – 2 GIMNAZIAL 1 – 1 – – TOTAL 3 1 – 2
2011-2014 NIVEL DE ÎNVĂŢĂMÂNT TOTAL CALIFICAT NECALIFICAT ÎN CURS DE CALIFICARE TITULAR SUPLINITOR PRIMAR 1 2
GIMNAZIAL 1 TOTAL 2 2
NIVEL DE ÎNVĂŢĂMÂNT TOTAL CALIFICAT NECALIFICAT ÎN CURS DE CALIFICARE TITULAR SUPLINITOR PRIMAR 5 2 3 – – GIMNAZIAL 4 1 3 – – TOTAL 9 3 6 – –
NIVEL DE ÎNVĂŢĂMÂNT PROCENTUL DE CADRE DIDACTICE CARE AU PĂRĂSIT UNITATEA ŞCOLARĂ LA SFÂRŞITUL ANULUI 2011- 2014 (PROCENTUL SE VA CALCULA PE FIECARE NIVEL DE ÎNVĂŢĂMÂNT) PREŞCOLAR 40% PRIMAR 33% GIMNAZIAL 36%
TEMATICA : MANAGEMENT INSTITUŢIONAL; PEDAGOGIE DIFERENŢIATÃ; DEMOCRAŢIE ŞI TOLERANŢÃ ÎN PROCESUL DE ÎNVÃŢÃMÂNT; TEHNICI DE PREDARE- ÎNVÃŢARE ELEVI PROVENITI DIN GRUPURI DEFAVORIZATE; PSIHOPEDAGIE SPECIALÃ; INIŢIERE MENTORAT PIR; EDUCATIE INCLUZIVA • DURATA: 60 ORE; 90 ORE;120 ORE • FURNIZORUL PROGRAMULUI DE FORMARE: CCD BRAŞOV, PIR – PROGRAM MENTORAT, PHARE • NUMĂRUL PARTICIPANŢILOR DIN ŞCOALĂ ŞI NIVELUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT LA CARE PREDAU: 96% DIN CADRELE DIDACTICE
Nivel de invatamant
TIPUL UNITĂŢII PREŞCOLARE Numărul copiilor preşcolari Nivel I (3-5 ani) Nivel II (5 -6/7 ani) Grupe combinate To-tal Romi Dizabilităţi Total Romi Dizabili-tăţi Total Romi Dizabilităţi GRĂDINIŢE CU PROGRAM NORMAL (4 ORE/ ZI) 120 0 GRĂDINIŢE COMUNITATE ROMI 88 88 118 118
Număr total de elevi înscrişi la începutul anului şcolar, pe ani de studiu(2014-2015)
Nr. Total de elevi
Din care elevi Romi Din care elevi cu dizabilităţi Clasa pregatitoare 102 80 Clasa I 104 72 Clasa II 127 98 Clasa III 106 72 Clasa IV 114 79 Clasa V 161 126 Clasa VI 112 77 Clasa VII 116 80 Clasa VIII 94 72 A doua sansa 20 18
Elevi care au abandonat scoala (2011-2014)
Nr. Total de elevi care au abandonat scoala
Din care elevi Romi Din care elevi cu dizabilităţi Clasa I 2 2 Clasa II 1 1 Clasa III 0 0 Clasa IV 3 3 Clasa V 6 6 Clasa VI 17 17 Clasa VII 11 11 Clasa VIII 6 6 Clasa IX Clasa X
Curriculum diferenţiat; PIP-uri; „Seri de poveste”-activitãţi complementare şi extracurriculare saptamanale; ludotecã; program „A doua şansã”, program remedial „şcoalã dupã şcoalã”-ciclul primar; grãdiniţã de varã pentru rromi
Cunoasteti personalul nostru
Pentru fiecare om viaţa sa este o şcoală de la leagăn până la mormânt, tot ce suntem, ce facem, ce gândim, vorbim, auzim, dobândim, posedăm, nu este altceva decât o anumită scară pe care urcăm din ce în ce mai mult, spre a ajunge cât mai sus, fără însă a putea atinge vreodată suprama treaptă. (Comenius)
Lucian Pacurar
Tina Anderson
Leona Spark
Jenny Doe
Sophie Hillar
Ce spun elevii nostri
Strangem cateva pareri de la elevii care ne-au trecut pragul
Sunt foarte bucuros ca am absolvit cursurile primare si vreau sa invat mai mult !
Mihai Parvu
In aceasta scoala am invatat sa vorbesc limba engleza si franceza corect si voi urma un liceu de limbi straine
Adina Caia
Parintii mei au insistat sa urmez cursurile serale dar nu regret nici o clipa deoarece acuma am un loc de munca mai bun